Vegye fel velünk a kapcsolatot!
Managerent Kft.
1132 Budapest, Váci út 22-24. 3.em.
Phone: +36 1 877 6200
Mail: info@managerent.hu
Az új üzletek nyitása egy városrészen vagy településen általában pozitív fogadtatásban részesül, hiszen felújításokkal jár együtt, amellett, hogy a lakók bevásárlási lehetőségeit is bővíti. Ezért különös a The Telegraph új cikke, amely arról számol be, hogy a lakosok nem igazán örültek az új boltoknak három angol kisvárosban, mert attól tartottak, hogy ingatlanuk értéke ezáltal csökken.
A tavalyi Lloyds bank kutatása áll a hiedelmek hátterében, ami rávilágított arra, hogy a Waitrose üzletlánc közelében elhelyezkedő ingatlanok ára átlagosan 12 százalékkal magasabb, mint a bolttól távolabb eső házaké. A Lidl ezen a három településen pontosan ilyen üzletek helyén nyitja meg egységeit, ami miatt a lakosok arra következtettek, hogy ha elmúlik az úgynevezett "Waitrose-hatás", zuhanni kezd a lakásuk értéke. A félelmeik egyetlen logikus része az lehet, hogy az előző üzletláncot magasabb presztízsűnek értékeli a lakosság.
A Lloyds kutatása azonban kitér arra is, hogy a Lidl üzlet melletti angol lakások ára az elmúlt 4 évben 15 százalékot emelkedett átlagosan, ami magasabb érték a szokásosnál.
Magyarországon nem végeztek még hasonló kutatást, azonban az szembetűnő, hogy sok új üzletegység szívesen választ olyan területeket a terjeszkedésre, amik fejlesztés előtt állnak, vagy ahol a közelmúltban végeztek felújításokat.
A Váci úti irodafolyosó az egyik legjobb példa erre. Az itt épülő, vagy már megépült irodaházak és az ide költöző cégek hatására nyitott meg az egyik iroda alsó szintjén a Spar. A régi tendencia természetesen megmaradt, miszerint a nagyobb közlekedési csomópontokba és kiemelt lokációkba települnek az új üzletek, mint az új Lidl a Ferenciek terén, vagy az I. és II. kerület határán lévő, Csalogány utcában épülő Lidl.
Forrás:
Managerent Kft.
1132 Budapest, Váci út 22-24. 3.em.
Phone: +36 1 877 6200
Mail: info@managerent.hu